2015年8月26日 星期三

橙月

最近都在學彈方大同的橙月。

今天很閒,有兩小時,我下課後便走走。
走到學校旁的一個沙灘,一邊聽著黃衍仁和Brian在馬屎埔的演出。
實在太美妙了,廿五分鐘的表演,聽了十幾次。
結他美妙,歌聲一流,打鼓的更是超然的。真的太美妙了。

一邊聽一邊渡,沙灘上有長椅,就躺在上面唱:
「逆—風—吐————痰。」
好寫意。浪聲,風聲。微微陽光,微微河風。
因為是河邊,不是海邊。
聽得多了,還是聽聽橙月。

自己一人坐在長椅上,自在的唱著歌詞。
唱著唱著,才從歌詞想起一幕幕跟前度的境色。


There we sat among the thousand

fools just like us

But not so in love like us

夜裡在尖咀的噴泉旁,看著一大群人。

There we spoke of all our feelings

And dreams were born like that

And we hope for love like that
在序言書室裡,一起談過旅遊車的夢。

Now your dreams have changed, we’re far apart

I don’t know when or where to start

deleting you from my mind

現在都分開了。一個在台灣,一個在澳洲。

I want to stand with you again

I hope to find you here again

in the eternal sunshine
《無痛失戀》吧。此時我看著長椅另一端,想著你還是長髮的身影。

*I’ll search for the orange moon

that lit up our love on the ocean

while i held your hand

我才回想起。雖然橙月在這是指日落。但我跟她,確實有一個橙月。是永遠難忘的一個。
至少於我而言。

Now watch all the waves from the stones

where we gazed to the golden sun

是下白泥的那個嗎?但真的太久了。

If i see the horizon

glow just the same as it did when we stood on the hill

這個是夜裡在綠丘上,確實看見的橙月啊。
       
I’ll make the arrangements, just wait on that corner for me

If you drop me a line I’ll be sure to make these arrangements*
可是,我真的會再去見她嗎。


Lay your head upon my shoulder
I’ll sing a tune or three
Sweet melodies for thee


Softly speak to say "我愛你"
Why, do you leave
My heart is at your feet



Well I’d like to share three words again
priceless words with you again
if you think is possible

and maybe i can pull you close
whisper in your ear again that i want you in my life, forever


Repeat *



You’re like summer rain that cools me, it soothes me 


You are the person that I pray for every day


Maybe we’ll sit on those stairs once again


Maybe we won’t and I’ll have to pretend

You will be here in my imaginings, plain imaginings

Repeat *

我還是在長椅上哭了。
很不自制的。
也許歌詞實在太感人。
也許實在太有共鳴。
也許我真的,真的很想回到過去的時光。
那段,我們最青春,最浪漫的時光。

我哭得很厲害,因為我知沒有人。有人也沒關係。
我哭得臉都抖了,正如我過去,在她面前哭一樣。
可我知道,我哭,不是我還想跟她談戀愛。
也不是不願前進,不願放下。
不是還想牽她的手。

只是我對過去的消逝,感到很不捨。
感到很難過。
而已。

因為統統都是過去式了。
她最美好的回憶,是跟她的現任男朋友。
我只是,懷舊一下。

我只是。
很想回到過去。
改變一切一切做錯過的事,說錯過的話。
這樣至少,我們分手的時候,沒有那麼悲痛。
還盡力讓你在感情中,至少是開心的。

我真的很後悔沒有好好愛你。
小樹子。

沒有留言:

張貼留言